شناسه خبر : 1953
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی تاریخ انتشار : 24 مرداد 1398 - 12:21 |
استاندار ایلام:

زمینه حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان فراهم است

استاندار ایلام گفت:استان ایلام ظرفیت‌های وسیعی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ دارد .
زمینه حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان فراهم است

استاندار ایلام گفت:استان ایلام ظرفیت‌های وسیعی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ دارد .

به گزارش ایلام رسانه، «قاسم سلیمانی دشتکی» در دیدار مقیمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت فضای سرمایه‌گذاری در استان را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: امروز با توجه به شرایط ویژه استان ازجمله وجود منابع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی در استان، مرز مشترک با کشور عراق، رفع بروکراسی بر سر راه سرمایه‌گذاران و … زمینه حضور شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان فراهم‌شده است .

استاندار ایلام در ادامه خواستار پای‌کار آمدن شرکت‌های بزرگ ایدرو و ایمیدرو بر طبق تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته، شد و گفت: در سفر تیم بلندپایه اقتصادی به استان مصوبات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام شد که در این راستا نشست‌هایی در تهران با حضور مسئولان سازمان برنامه‌وبودجه کشور، بانک‌های عامل و مدیران عامل شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو برگزار شد و منجر به تفاهم‌نامه‌هایی شد که می‌طلبد امروز این شرکت‌ها پای‌کار بیایند و کار را شروع کنند .

وی ادامه داد: تعهد شرکت ایدرو برای ایجاد کارخانه روغن کلزا در آبدانان و صنایع پائین‌دستی پتروشیمی ایلام و شرکت ممبران در ایوان و تعهد شرکت ایمیدرو برای اکتشاف ۷۵۰ کیلومترمربع منابع معدنی و اجرای پروژه تولید کاغذ از سنگ، ایجاد کنسرسیومی متشکل از ۴ بانک عامل بااعتباری بالغ‌بر ۲ و ۸ دهم میلیارد یورو برای شروع پروژه مهم پتروشیمی مهران از آن جمله است .

سلیمانی دشتکی با اشاره به وجود ده‌ها پروژه پائین‌دستی در کنار مجتمع‌های پتروشیمی استان، گفت: تمام تلاش و سعی ما فراهم نمودن زمینه حضور سرمایه‌گذاران در استان است و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود .

استاندار ایلام در پایان با توجه به اهمیت کار بازرگانی در شرایط فعلی کشور خواستار جداسازی این حوزه از صنعت و معدن شد .

در این نشست مقرر شد که معاون امور اقتصادی استاندار و مدیرکل صمت استان پیگیری اجرای تفاهم‌نامه‌های انجام‌شده با شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو شوند‌ .

نویسنده : علی رضا احمدی
برچسب ها
به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.