شناسه خبر : 2283
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی, سیاسی تاریخ انتشار : 07 شهریور 1398 - 15:02 |
معاون پارلمانی رئیس جمهور:

تروریسم اقتصادی معیشت ملت ایران را نشانه گرفته‌ است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه اینکه تروریسم اقتصادی معیشت ملت ایران را نشانه گرفته‌ است، گفت: مشکلات اقتصادی ایران با برنامه‌ریزی و مدیریت اصولی دولت و مسئولان مراحل پایانی خود را طی می‌کند .
تروریسم اقتصادی معیشت ملت ایران را نشانه گرفته‌ است

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه اینکه تروریسم اقتصادی معیشت ملت ایران را نشانه گرفته‌ است، گفت: مشکلات اقتصادی ایران با برنامه‌ریزی و مدیریت اصولی دولت و مسئولان مراحل پایانی خود را طی می‌کند .

به گزارش ایلام رسانه ، حسینعلی امیری، امروز در نشست شورای اداری استان ایلام تصریح کرد: تعهد و شفاف سازی ایران اسلامی در مساله برجام و نیز قدرت موشکی و نظامی کشور و مقاومت مردم در برابر ناملایمات حاصله از تحریم های ظالمانه آمریکا باعث عقب نشینی جبهه غرب از مواضع خصمانه شد .

وی افزود: دشمن در ۱۸ ماه اخیر با طراحی و توطئه های مختلف اقتصادی،‌ فرهنگی و رسانه‌ای علیه ایران اسلامی به دنبال آن بود که مردم را مقابل نظام بکشاند .

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: طراحی و توطئه های دشمن علیه انقلاب اسلامی نتیجه عکس داداتحاد، انسجام،‌ همکاری و همراهی مردم، مسئولان اجرایی و نظامی و رهبری را بیشتر از گذشته کرد .

امیری اضافه کرد: به فرموده رهبری دشمن اقتصاد و معیشت کشور را نشانه گرفته و مسئولان باید راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی را در دستور کار داشته باشند و از واحدهای تولیدی درآمدزا و اشتغال محور حمایت کند .

وی تاکید کرد: ایران اسلامی با مولفه های قوی چون اتحاد، انسجام و همبستگی موجب شکست و سرخوردگی دشمنان شد به گونه ای که ادبیات زیاده خواهانه آنها تغییر کرد و معترف به شکست و زبونی خود در برابر جمهوری اسلامی شده اند .

معاون رییس جمهوری یادآوری کرد: آمریکا با خروج یک طرفه و نقص معاهده بین المللی بر جام سعی داشت ایران را در تنگنای اقتصادی قرار دهد در حالی که مفاد بر جام به عنوان یک سند معتبر بین المللی قابل اجرا در سطح جهان است .

وی به مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی توصیه کرد: از اتخاذ تصمیم های اتفاقی و بی پایه اجتناب ورزند و نسبت به چالش ها و مشکلات آینده برنامه ریزی دقیق داشته باشند

«قاسم سلیمانی دشتکی» استاندار ایلام نیز نسبت به تعیین سختگیرانه محدوده مناطق جنگی و محروم ایلام و تزریق نامناسب و اندک اعتبار به طرح های اربعینی استان انتقاد کرد و موقعیت و پیشیینه ایلام را راهبردی و ملی خواند و اظهار کرد: باید ترازهای منفی استان به علت جنگ تحمیلی و تبعات بعدی بعد از جنگ با همکاری دولت و مسئولان جبران شود.

وی یکی از مشکلات استان ایلام را جانمایی نامناسب محدوده مناطق جنگی و محروم عنوان و تصریح کرد:در حالی که همه مناطق استان ایلام درگیر جنگ تحمیلی بوده اما تنها قسمت هایی از ان به عنوان نقاط جنگی لحاظ و معرفی شده است .

استاندار ایلام تصریح کرد: همچنین هرچند شهرهای نقاط مختلف استان ایلام شاخصه ها و فاکتور شهری را ندارد اما با توجه به اینکه این مناطق به عنوان شهر شناخته شده اند مشمول قانون مناطق محروم نمی شود در حالی که شهرهای ایلام استانداردهای شهری را ندارد که باید ماده ۱۱۲ برای ایلام اجرا شود.

سلیمانی دشتکی در مورد بیکاری هم یادآور شد: طبق آمار سه ماهه نخست امسال میزان بیکاری استان ایلام ۹ و سه دهم بود در حالی که میزان بیکاری کشور ۱۰ و هشت دهم است که این آمار بیانگر سیر نزولی دارد هرچند عمده مردم استان ایلام اشتغال در بخش خصوصی، خودشتعالی و خانگی را کار محسوب نمی کنند.

وی خواستار اجرای مصوبه های شورای امنیت ملی در مورد استان های غرب و شرق در خصوص استان ایلام شد که با اجرای این مصوبه ها شرایط برای حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت از آنها تسهیل می شود.

استاندار ایلام با انتقاد از تزریق قطره چکانی اعتبارات طرح های مرتبط با کنگره اربعین تصریح کرد: هم اکنون برخی از پروژه های اربعین به علت عدم اعتبار به مرحله بهره برداری نرسیده اند.

وی یاد اوری کرد: عدم تخصیص به موقع اعتبار در حالی است که سعی و تلاش استان تکمیل این طرح ها تا پایان شهریور ماه و قبل از شروع راهپیمایی بزرگ اربعین و حضور زائران در ایلام است.

سلیمانی دشتکی از اجرای پروژه مسکن های اجتماعی ویژه اقشار کم درآمد و آسیب پزیر فاقد مسکن در ایلام خبر داد و گفت: سهم تعیین شده برای استان ایلام ۲ هزار و ۵۰۰ واجد است اما استان توان ساخت پنج هزار مسکن برای محرومان را دارد.

شادمهر کاظم‌زاده، نماینده حوزه انتخابیه دهلران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: احیای بازارچه مرزی موسیان و راه اندازی مرز چیلات از اولویت ها و مطالبات مردم منطقه است .

کاظم‌زاده افزود: راه اندازی بازارچه موسیان و مرز دهلران موجب رونق تجاری، تثبیت ماندگاری مردم در منطقه تقویت اشتغال می‌شود و زیرساخت‌های این دو طرح مرزی فراهم شده و نیاز به رایزنی با کشور عراق در این زمینه دارد .

وی یادآور شد: طرح منطقه جنگی باید برای کل شهرستان‌های استان به واسطه درگیری مستقیم در جنگ لحاظ شود و نیز یکی دیگر از ضروریات استان نصب تلمبه ذخیره برای سد و نیروگاه سیمره برای تولید برق به میزان یک هزار مگاوات است

سلام امینی، نماینده حوزه انتخابیه ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اربعین فرصتی ارزنده برای تقویت و توسعه زیرساخت ها به ویژه در بخش ارتباطی است که اما برخی از طرح‌ها به علت عدم تزریق اعتبار به موقع تکمیل نمی‌شود .

امینی افزود: با توجه به اینکه ایلام یکی از کریدورهای اصلی تردد زائران اربعین است باید در تکمیل زیرساخت های اربعین تسریع شود .

وی خواستار استقرار بالگرد به خاطر آتش سوزی مکرر عرصه های طبیعی، برنامه برای مدیریت و مهار روان آبهای حاصل از نزولات جوی، افزایش و پرداخت تسهیلات اشتغال زایی، توسعه حوزه نفت و گاز و بکارگیری نیروهای بومی شد .

امینی همچنین تاکید کرد: شهرستان مهران با وجود آنکه از لحاظ جغرافیایی در زمره مناطق گرمسیری است اما در تعرفه حامل های انرژی این منطقه جزء مناطق گرمسیر محاسبه نشده است که باید بازنگری شود .

به اشتراک بگذارید
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.